گروه نانو مدرسه دبیرستان نمونه دولتی امام صادق (ع)

آموزش و پرورش منطقه ۳ شهر تهران
web statistics
گروه نانو مدرسه دبیرستان نمونه دولتی امام صادق (ع)

گروه نانو مدرسه دبیرستان نمونه دولتی امام صادق (ع) واقع در میدان اختیاریه شهر تهران از سال ۱۳۹۰ فعالیت خود را شروع کرده است و طی برنامه‌های منظم هفتگی و کلاس‌های فوق برنامه در حوزه‌های مختلف علم نانو کسب دانش می‌کنند.

بایگانی

سنسور به عنوان یکی از روش‌های اصلی اندازه‌گیری خواص شناخته می‌شود. به کمک نانو سنسورها می‌توان خواص مولکولی یا اتمی را بررسی کرد. به دلیل افزایش خواص سطحی به حجمی مواد نانومتری، نانوسنسورها حساسیت فوق‌العاده‌ای دارند. از اینرو بنا به گفته محققان طی سال‌های اخیر فناوری سنسور سازی به کمک فناوری نانو دگرگون شده است.

در صنعت تصفیه آب استفاده از سنسورها به منظور اندازه‌گیری میزان بوی ناخوشایند ترکبیات محلول در آب بسیار معمول است. گاهی پس از انجام فرایند تصفیه، باز هم آب بوی ناخوشایند می‌دهد. برای مثال ترکیبات محلول در آب مانند گوگرد، نیتروژن، اسید‌های آلی و ... بوی شدیدی دارند. که حتی مقادیر کمی از آنها توسط بینی انسان قادر شناسایی است.

در سال‌های اخیر با اختراع بینی الکترونیکی شناسایی میکروارگانیسم‌ها و فلزات سنگین مانند کادمیم، سرب و روی به راحتی ممکن شده است. به کمک این روش مدرن به راحتی می‌توان به ترکیبات محلول در آب با دقت بالایی پی برد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">