گروه نانو مدرسه دبیرستان نمونه دولتی امام صادق (ع)

آموزش و پرورش منطقه ۳ شهر تهران
web statistics
گروه نانو مدرسه دبیرستان نمونه دولتی امام صادق (ع)

گروه نانو مدرسه دبیرستان نمونه دولتی امام صادق (ع) واقع در میدان اختیاریه شهر تهران از سال ۱۳۹۰ فعالیت خود را شروع کرده است و طی برنامه‌های منظم هفتگی و کلاس‌های فوق برنامه در حوزه‌های مختلف علم نانو کسب دانش می‌کنند.

بایگانی

پرفسور هاشم رفیعی تبار در سال ۱۳۲۷ در ایران متولد شد. وی در سال ۱۳۶۹ همزمان با شروع مطالعات نانو فناوری وارد دانشگاه آکسفورد شد. در همان سال او به همراه برخی از اساتید دانشگاه، علم محاسباتی نانو را در دانشگاه آکسفورد بنا نهاد. پس از آن در سال ۱۳۷۱ راهی ژاپن شد و در این دوران به طور منسجم توان خود را روی فعالیت‌های محاسباتی مفصلی درباره نانو ذرات متمرکز کرد. وی به مدت هفت سال رئیس بخش علوم نانو دانشگاه گرینویچ بود و پژوهش‌های بسیاری در زمینه‌های مختلف شامل خواص الکترونیکی و مکانیکی ساختار‌های نانومتری انجام داده است. تخصص او فیزیک محاسباتی است.

پروفسور رفیعی بخش در سال ۱۳۷۹ به ایران بازگشت و در سال ۱۳۸۱ پژوهشکده علوم نانو را بنا نهاد و هم اکنون رئیس پژوهشکده علوم نانو در پژوهشگاه دانش‌های بنیادی (مرکز تحقیقات فیزیک نظری و ریاضی IPM) و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی است. زمینه‌های تحقیقاتی وی عبارتند از فناوری نانو محاسباتی، شبه‌سازی، نانولوله‌های‌کربنی و مدل‌سازی‌های پیچیده. وی از معدود افرادی است که از ابتدای مطرح شدن علم نانو به پژوهش در این حوزه‌ی فناوری پرداخته و در حال حاضر عضو هیئت داوری چنین مجله ISI در حوزه فییک محاسباتی و علم نانو است.

پروفایل رفسور هاشم رفیعی تبار در سایت مرکز تحقیقات فیزیک نظری و ریاضی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">